۸ دلیل اصلی عدم موفقیت برنامه ها

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

8 دلیل مهم برای عدم موفقیت برنامه ها و نحوه جلوگیری از آنها

بعلاوه ، مجموعه متفاوتی از موضوعات وجود دارند که باعث عدم موفقیت در یک برنامه می شوند. با آگاهی به این مسائل ، لزوما برنامه شما از عدم موفقیت عبور نخواهد کرد ، در عوض به شما کمک میکند تا عاقلانه عمل کنید و به دنبال علائمی باشید که میتواند در راه موفقیت به شما کمک کند.

8 دلیل اصلی عدم موفقیت برنامه ها

امروزه برنامه های بی شماری در بازار موجود است اما همه آنها بدون اشکال نیستند و استفاده از آنها راحت است. بسیاری از شرکت ها و انجمن ها به دنبال راهنمایی هستند زیرا میخواهند چالش های مربوط به توسعه و تست برنامه های تلفن همراه را درک کنند. اگر یکی از این افراد هستید ، دقیقا جای درستی آمده اید. در این پست به بررسی 8 دلیل که باعث دست یافتن به این نقایص میشود آورده شده است ، پس با ما همراه باشید.

  • عدم تحقیق

تستر کینگ

زمینه های مختلفی برای توسعه برنامه ها وجود دارند که در صورت عدم تحقیقات کافی میتواند منجر به یک شکست بزرگ شوند. اولین کار مهم برای جلوگیری از این شکست تحقیقات درست میباشد. چند سوال مهم وجود دارد که هر توسعه دهنده باید درباره آنها فکر کند. به عنوان مثال :

  • آیا بازاری برای برنامه من وجود دارد یا خیر؟
  • این برنامه توانایی حل مشکلات مشتریان را دارد؟
  • چه کسانی رقیب من هستند؟
  • آیا برنامه هایی وجود ندارد که عملکردهای مشابهی را انجام دهند؟
  • آیا مشتریان شما علاقه ای به استفاده کردن از برنامه شما را دارند؟

خب ، با این سوالات کار خود را شروع خواهید کرد.این ایده ها راهی را برای شما فراهم میکند که برنامه شما میتواند موفق باشد و چه مخاطبانی از برنامه شما استفاده خواهند کرد. از طریق MVP در بازار جست و جو کنید و به آنچه که به شما پیشنهاد داده می شوند علاقه مند باشید. سعی کنید از طرح های تکراری استفاده کنید زیرا انها برای جلوگیری از اشکالات در بازار طراحی شده اند.

  • عدم استراتژی درست در بازاریابی

پیروی از یک استراتژی مناسب برای بازاریابی بسیار ضروری است زیرا به مخاطبان شما کمک میکند تا از برنامه شما آگاهی پیدا کنند. تا زمانی که برنامه خود را روانه بازار نکنید مردم چگونه در مورد محصولات شما آگاهی دارند؟ استراتژی های بازاریابی شما به ویژگی های مهمی که در برنامه ای که قرار است شما آن را ارائه دهید ، جلب میکند.

امروزه ما از بازاریابی برنامه های رسانه های اجتماعی و ابزارهای آنها مثل توییتر ، ایمیل ، فیس بوک و …. آگاه هستیم ، بنابراین میتوانند از این ابزارها یک استراتژی خوب و جذاب ایجاد کنید تا به شما در پشتیبانی برنامه های شما کمک کند. بنابراین دلیل دیگر عدم موفقیت در برنامه نداشتن استراتژی بازاریابی درست میباشد.

  • تورم برنامه

بازاریابان برنامه امروزه تحت تاثیر تورم برنامه قرار میگیرند که هزینه دستیابی برنامه برای کاربران است. طبق گفته شرکت بازاریابی اپلیکیشن Fiksu بازاریابان اپلیکیشن به زودی برای حفظ کاربران نیاز به روش های خلاقانه تری دارند. بعلاوه ، از این تلاشها میتوان برای بهینه سازی و هدفمند کردن این بازاریابی ها استفاده کرد. افزایش تقاضا برای خرید تلفن های همراه و برنامه های جذاب مطمئنا میتواند منجر به تورم شود. برای اینکه خود را از این تورم به دور نگهدارید ، داشتن دانش صحیح از بازار یک امر ضروری است.

  • برنامه های مشابه

حقیقت تلخی که هست در هر رده ای از برنامه ها ، تعداد زیادی از برنامه ها وجود دارند که در بازار رسانه های اجتماعی مشابه یکدیگراند. در این میان ؛ برخی از برنامه های هستند که توسط کاربران بارگیری و مورد استفاده قرار میگیرند ولی آنچنان مشهور و رایج نیستند.

برای اطمینان از موفقیت برنامه های خود ، لازم است رقبا را نیز بررسی کنید. از این طریق میتوانید نقاط قوت و ضعف آنها را به راحتی پیدا کنید. علاوه بر این ، این اطلاعات به شما کمک میکند تا یک پیشنهاد منحصر به فردی ایجاد کنید که نیروی محرکه بارگیری و فروش برنامه ی شما باشد.

  • رابط کاربری ضعیف

رابط کاربری ضعیف به معنای همان طراحی ضعیف است. امروزه ، اکثر برنامه ها توسط کاربران رد میشوند زیرا کاربران تجربه مناسبی از کاربرد برنامه یافت نکردند. اگر عملکرد یک برنامه برای کاربران رضایت بخش نباشد ، آناه هیچ وقت آن برنامه را حذف نخواهند کرد.

در اینجا دلایلی که منجر به یک کاربری ضعیف در یک برنامه میشود را به شما نشان میدهیم :

  • عیب و ایرادات مربوط به عملکرد برنامه
  • برنامه با صفحه دستگاه ها مطابقت ندارد
  • طراحی UI ضعیف و نامناسب
  • کنترل های GUI غیر استاندارد
  • ویژگی های دشوار
  • نادیده گرفتن تفاوت های بسترهای نرم افزاری

تستر کینگ

سیستم عامل برنامه شما باید همزمان دارندگان سیستم عامل اندروید و IOS را راضی کند و برای هم دو سیستم عامل کارآمد باشد. گار میخواهید از فروشگاه اپ استور شروع کنید ، برنامه شما باید برای ipad و iphones کاملا کار کند.از این رو این دو بطور متفاوتی عمل میکنند. بنابراین ؛ باید خصوصیات هر دو سیستم عامل را در نظر بگیرید.

شما برای اینکه برنامه شما در هر صفحه نمایشی با هر سیستم عاملی کارکند باید تلاش زیادی بکنید زیرا مشتریان شما انتظارات خاصی از شما دارند که مجبور خواهید بود به هر روشی با آنها روبرو شوید.

  • برنامه های پر از خطا

تستر کینگ

در صورت بروز ایرادات در برنامه یقین داشته باشید که کابران دیگر از برنامه شما استفاده نخواهد کرد ، معمولا وجود این اشکالات در برنامه توهین به مشتری بوده و نتیجه آن نیز ترک برنامه شما خواهد شد. هنگامی که بازخورد ضعیفی از طرف مشتریان خود پیدا کنید ، به احتمال زیاد برنامه شما انچنان کاربر جدید جذب نخواهد کرد ، اگرچه انتشار یک برنامه 100 درصد بدون مشکل امکان پذیر نیست ، اما توسعه دهندگان برنامه باید تست را در الویت کار خود قرار دهند.

  • برنامه شما زمان زیادی صرف به اجرا درآمدن کند.

تستر کینگ

کاربران غالبا دوست ندارند منتظر بمانند تا یک برنامه شروع به بارگیری عملکرد های اصلی خود کند. کاربران در اثر طولانی شما زمان انتظار صبر خود را از دست میدهند و یا کاربران از فرم های نامحدود ثبت نام و مدت طولانی بارگیری آن خسته و ناامید میشوند. جای تعجب ندارد که یک برنامه وقت گیر بعد از نصب ، پاک شود. بنابراین به یاد داشته باشید قبل از تصمیم گیری برای توسعه اپ “ویژگی های دیگر” چند ثانیه به زمان بارگیری شما اضافه خواهد کرد.

چگونه از بروز این مشکلات جلوگیری کنیم؟

تحقیق کنید

تستر کینگ

اگر بدنبال تولید برنامه و بدنبال کسب موفقیت در برنامه هستید باید این دلایل را در نظر بگیرید. اگر یک دولپر درهنگام تولید برنامه دلایل ذکر شده در بالا را گوشه ای از ذهن خود داشته باشد و با دقت به آنها نگاه کند ، هیچ برنامه ای از کار نمی افتد. اطمینان پیدا کنید که برنامه ریزی و ایده پردازی درستی برای برنامه های خود کرده اید. ایده های شما همیشه باید با دیگر رقبا متفاوت باشد.

دولپر باید با بازار و مخاطبان هدفش اشنا باشد. او باید تحقیقات خوبی در بازار انجام دهد تا از نیازهای مشتریان خود آگاه شود. مطمئن شوید که برنامه شما تمامی نیازهای مشتریان را میتواند تحت پوشش خود قرار دهد. لازم است عملکردهای برنامه خود را گسترش دهید تا از بروز مشکلات در برنامه خود جلوگیری کنید.قبل از راه اندازی برنامه در بازار ، باید بر بازاریابی و تبلیغات آن تاکید کنید.

تست کامل کنید

تستر کینگ

بطور مداوم تست کنید و مطمئن شوید که برنامه شما تحت شرایط نامساعد چگونه اجرا میوشد. بعلاوه اینکه برنامه ها ممکن است در محیط های مختلف چه رفتاری از خود نشان دهند مانند :

  • چندین برنامه باز در پس زمینه
  • باتری کم
  • شبکه های اینترنتی مختلف
  • برقراری و یا قطع تماس
  • حافظه کم

تست برنامه در تمامی این محیط ها بسیار مهم است. اغلب تیم دولپر این کار را نادیده میگیرند.

تستر کینگ

همچنین این تست ها :

باید در فواصل مختلف تست شوند تا مطمئن شوید که هنگام استقرار ، حداکثر تجربه کاربردی که برنامه ها میتوانند ارائه دهند به چه میزان است.

 

مشاوره رایگان
0991-1001037
#تست_اپ
#آموزش_تست_اپلیکیشن
#تست_اپلیکیشن
#تست_نرم_افزار
#تست_اپ_اندروید
#تست_اپ_آی_او_اس
#تست_وب_سایت
#تست_نرم_افزار_موبایل
#تستر_کینگ
#تسترکینگ
#تست_سایت
#تست_وبسایت
#تست_وب_سایت
#محمدعماد
#موفقیت
#تحقیق
#بیزینس
#تست_کامل
#رابط_کاربری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *